Bo Living 2/2019 – Luotsina suunnannäyttäjille

Elämän suuret päätökset, kuten asunnon tai työpaikan vaihtaminen, ovat usein onnistunutta intuitiota ja sattumia. Sydämeen ja tunteeseen kannattaa luottaa, mutta myös samanhenkiset kumppanit ja oikea osaaminen auttavat matkalla. Minä ja yli 200 Bo LKV:n ammattilaista olemme kanssasi, kun haluat löytää unelmiesi kodin. Tuoreena toimitusjohtajana olen yhdessä koko tiimin kanssa kehittämässä uusia palveluita ja parempaa asiakaskokemusta asiakkaillemme.

Kolumni Tuomo Räsänen | Kuva Mikael Pettersson

Eräänä talvisen illan pimeänä hetkenä alkuvuodesta 2019 tiemme kohtasivat. Makuuhuoneen pimeässä hohtava tietokoneen näyttö kertoi Bo:n etsivän toimitusjohtajaa. ”This is where the story begins.”, luin ilmoituksesta, ja jossakin sieluni sopukassa tunsin heti samoin. Seuraavana aamuna taksimatkalla lentokentälle lähetin lyhyen viestin, jossa kerroin innostuksestani. Vain kaksi tuntia myöhemmin Arlandan kentällä verkon löytänyt matkapuhelimeni soi, ja meidän yhteinen tarinamme Bo:n kanssa oli saanut alkunsa.

Maailmassa on paljon asioita, jotka ovat kohtuullisen ok, maltillisia, järkeviä ja valitettavan tylsiä. Bo:ssa puolestaan on rautaisen ammattitaidon ohessa kosolti intohimoa, positiivista hulluutta ja jatkuvaa halua uudistua sekä uudistaa asumisen ja kiinteistönvälityksen maailmaa. Tämä innostaa meitä kaikkia Bo:laisia.

Vuosi 2019 on ollut vilkas ja täynnä uutta. Haluamme tarjota palveluamme uusilla alueilla ja olemmekin avanneet uudet toimistot vuoden alussa Helsingin Kalliossa, Vantaalla ja Jyväskylässä, joissa jo sadat upeat kodit ovat löytäneet uusia onnellisia asukkaita kanssamme. Fyysisten toimistojen ohella digitaalisuus on entistä tärkeämpi osa tapaamme palvella asiakkaita. Vuonna 2019 laajasti käyttöön otetulla virtuaalikalustuksella pystytään avaamaan uudiskohteiden täysi potentiaali ostajille aivan uudella tavalla.

Ostavia asiakkaita ei suomalaisessa asuntokaupassa ole aina muistettu palvella samalla antaumuksella kuin myyjiä. Me Bo:ssa uskomme, että myös ostaja tarvitsee palveluita kohdatakseen unelmiensa kodin. Toukokuussa lanseerattu digitaalinen Bo Match -palvelu tarjoaakin aivan uusia mahdollisuuksia unelmiensa kotia metsästäville.

Minne edelläkävijä sitten menee seuraavaksi? Monelta osin haluamme varmasti pysyä asioiden ytimessä. Parhaiden välittäjien tarjoama huippupalvelu sekä kokonaisvaltainen, vahvasti visuaalisuuteen ja inspiroiviin sisältöihin perustuva markkinointi eri kanavissa ovat kivijalkojamme. Juuri niiden myötä voimme tarjota asiakkaillemme alueiden parhaita kauppahintoja ja lyhyitä myyntiaikoja.

Samalla kun ydin säilyy, tekemisen muodot kehittyvät koko ajan. Bo:n syksyn 2019 upea Habitare-näyttelyosasto kovine yhteistyökumppaneineen oli konkreettinen esimerkki siitä, miten Bo:n tyyli- ja sisustusvisio päivittyy koko ajan.

Digitaalisuuden merkitys osana hyvää asiakaskokemusta on edelleen kasvussa ja siihen tulemme panostamaan. Syksyn ja talven myötä verkkopalveluihimme panostetaan voimakkaasti. Täysin sähköinen asuntokauppaprosessi on sekin meidän tarjonnassamme. Asumisen ja eri omistusmuotojen laajempi murros tarjoavat myös loistavia mahdollisuuksia esitellä uusia palveluita asiakkaidemme tueksi.

Olitpa myyjä, ostaja tai intohimoinen kauniiden kotien ja hyvän asumisen ystävä: stay tuned! Jos taas olet asuntokaupan ammattilainen, joka haluaisi uudistamaan asuntokauppaa ja toteuttamaan asiakkaidemme unelmia: ollaan yhteydessä!

Tuomo Räsänen
toimitusjohtaja

__

Lisää Bo:laisista ja kiinteistönvälityksen maailmasta uudessa Bo Living 2/2019 -lehdessä!