Etusivu / Blogi / Haastattelut / Millaista on välittäjän työ? Bo Living Haastattelut 23.5.2024 Millaista on välittäjän työ? Bo LKV Hämeenlinnan asuntomyyjät Noora Dahlgrén ja Roni Hyytiäinen tekevät töitä tiiminä. Pariskunnan vauhdikasta arkea auttaa, että päivät suunnitellaan molempien vahvuuksia tukien. Pääsimme päiväksi seuraamaan, millaista on välittäjän työ Bo LKV Hämeenlinnan Noora Dahlgrénin ja Roni Hyytiäisen matkassa. Viralliselta titteliltään Noora ja Roni ovat asuntomyyjiä, sillä kiinteistönvälittäjä- nimikkeen käyttö edellyttää LKV-kokeen suorittamista. Tämä on molemmilla kokeneilla ammattilaisilla lähitulevaisuudessa suunnitelmissa. Noorasta ja Ronista parasta välitystyössä ovat onnistuneet asiakaskohtaamiset, ihmisten auttaminen sekä yrittäjämäinen vapaus ilman sidottuja työaikoja. Kokonaisvaltainen palvelukokonaisuus AAMUPÄIVÄ KLO 6–12 Roni: Aamulla Noora valmistelee 14-, 12- ja 4-vuotiaat lapsemme kouluun ja päiväkotiin. Arkemme toimivuus perustuu siihen, että jokaisella on myös omia harrastuksia ja minulle tärkeä rutiini on aamusali. Vastaavasti Noora harrastaa koiriemme kanssa aktiivisesti. Noora: Saavumme toimistolle yhdeksäksi. Teemme työtä Ronin kanssa tiiminä, joten päivän aluksi päivitämme kalenterit, vastailemme sähköposteihin tai suunnittelemme kohteiden myyntiä ja markkinointia. Myynnissä olevien kohteiden määrä vaihtelee jatkuvasti. Itselläni on keskimäärin 10–15 toimeksiantoa samanaikaisesti. Silloin aikaa on jokaiselle riittävästi. Roni: Usein aamupäiviin osuu myös asiakaskäyntejä esimerkiksi tänään kiinteistön kuntotarkastus. Kyseessä voi olla myös jokin pienempi ele osana palvelukokonaisuutta, kuten asunnon avainten haku tai kauppalahjan antaminen asiakkaalle digitaalisen asuntokaupan jälkeen. Bo App helpottaa asiakkaan ja välittäjän työtä ILTAPÄIVÄ KLO 12–16 Noora: Jos aikataulut sallivat, käymme lounaalla yleensä yhdessä. Tänään suuntasimme yhteen lempilounaspaikoistamme Hämeenlinnassa eli Popinoon. Hämeenlinnan parhaita puolia ovat ehdottomasti hyvät lähipalvelut, jotka kattavat myös terveydenhuollon ja toimivat kulkuyhteydet. Roni: Teemme päivisin valtavasti hiljaista työtä, joka ei aina välity ulospäin. Ennen kuin asunto saadaan portaaleihin varaamme kuvaukset, hankimme tarvittavat asiakirjat, kuten isännöitsijäntodistukset sekä valmistelemme esittelymateriaalit ennen julkaisua. Panostamme yhteydenpitoon asiakkaiden kanssa ja se vie myös eniten aikaa. Puhelimessa kuluu päivittäin useampi tunti. Noora: Omaa arkeani on helpottanut valtavasti Bo App, ja siitä olen saanut myös asiakkailta paljon kehuja. Bo App tukee välittäjän ja asiakkaan yhteydenpitoa, sovitut asiat löytyvät helposti ja asiakas saa lisäksi tarkempaa dataa esimerkiksi ilmoitusten katselumääristä. Yksityisesittely vai yleinen näyttö? ILTA KLO 16–23 Noora: Roni hoitaa pääasiallisesti lasten haut ja harrastuksiin viennit. Olen itse parhaimmillani illalla, joten venytän mielelläni työpäivää. Tänään kävin klo 16 aikoihin arviokäynnillä, sitten pikaisesti kotona ja vielä klo 19 aikaan pitämässä yksityisesittelyn toisessa kohteessa 40 minuutin päässä kotoamme. Autossa tulee päivän aikana istuttua enemmän kuin toimistolla. Roni: Illalla hoidamme viimeiset työasiat vasta lasten käytyä nukkumaan. Lauantait olemme sopineet pitävämme vapaina. Koronan jälkeen sunnuntai on jälleen vakiintunut perinteiseksi esittelypäiväksi. Bo:n tekevät ihmiset. Tiimimme koostuu yli 240 ammattilaisesta, jotka yhdessä luovat päivittäin suomalaisen kiinteistönvälityksen menestystarinaa. Tarjoamme laadukasta ja henkilökohtaista palvelua, joka johtaa hyviin kokemuksiin ja erinomaisiin kauppoihin. Tutustu tiimiin Teksti: Saila KurkiKuvat: Lasse PääskyKuvausjärjestely: Eedith Haataja