Bo Business | Artikkelit

Miten asunnonostaja hyötyy visuali­soinneista ja virtuaali­stailauksista?

Rakennusliikkeiden käyttämät 3D-visualisointikuvat ja kiinteistönvälittäjien käyttämät virtuaalistailaukset ovat tämän päivän tehokkaimpia tapoja tehdä vaikutus asunnonostajaan ja erottautua kilpailijoista. Rakennusliikkeet tilaavat 3D-mallinnuksen avulla tuotettuja 3D-visualisointikuvia tarjotakseen potentiaalisille asunnonostajille mahdollisuuden tutustua ja ihastua jo etukäteen tulevaisuudessa rakennettaviin kohteisiin. Kiinteistönvälittäjät puolestaan pyrkivät hurmaamaan asunnonostajan virtuaalistailauksilla, jotka on tehty upottamalla 3D-mallinnettu sisustus valokuvaan tyhjästä asunnosta.


Neljä asiaa, mitä asunnonostaja lopulta saa kohteen 3D-visualisoinneista ja virtuaalistailauksista

1. Ostaja saa mielikuvan siitä, miltä asunnossa tuntuisi asua

3D-visualisointien ja virtuaalistailausten tarkoitus on lähtökohtaisesti luoda potentiaaliselle asunnonostajalle mielikuvaa siitä, miltä asunnossa tuntuisi asua. Hyvän 3D-visualisoinnin tai virtuaalistailauksen erottaa siitä, että se kykenee asunnon valokuvantarkan mallinnuksen lisäksi välittämään myös tunnetta ja vangitsemaan tunnelman, joka asunnossa aidosti vallitsee. Tunnelman luo oikeanlainen ja luonnollinen valaistus, inspiroiva sisustus sekä asunnon parhaita puolia korostava kuvakulma. Väitämme, että asunnonostaja voi rakastua tulevaan asuntoonsa jo visualisoinnin tai virtuaalistailauksen kautta!

Alla olevien asuntojen tunnelma välittyy asunnonostajan kotisohvalle asti.

3D-visualisointi - Case NREP Olarinhuippu
3D-visualisointi kylpyhuone - ja saunatilasta

2. Asunnon mittasuhteet ja yksityiskohdat hahmottaa yhdellä silmäyksellä

Vaikka asiaa ei heti tule ajatelleeksi, niin 3D-visualisoinnit ja virtuaalistailaukset ovat käytännössä hyvinkin informatiivisia. Yksi kuva on enemmän kuin tuhat sanaa tässäkin asiassa. Jos puhutaan rakennusliikkeen ennakkomarkkinoinnissa olevasta asunnosta, yksi 3D-visualisointikuva havainnollistaa yhdellä silmäyksellä useamman perinteisessä kohde-esitteessä esitetyn asian. Asiakas pystyy jo yhdellä silmäyksellä hahmottamaan asunnon pohjan ja mittasuhteet sekä tutustumaan asunnon pintamateriaaleihin ja kodinkoneisiin. 3D-visualisoinneista puheen ollen emme saa unohtaa 3D-ulkovisualisointeja (esim. ilmakuvat ja julkisivukuvat). Niiden avulla asunnonostaja pystyy hahmottamaan tulevaisuudessa rakentuvan kohteen sijainnin sekä sen, kuinka viihtyisältä pihapiiri näyttää.

Mikäli kyseessä on kiinteistönvälittäjän myynnissä oleva tyhjä asunto, virtuaalistailaus auttaa hahmottamaan asunnon mittasuhteet ja kalustamismahdollisuudet aivan eri tavalla kuin kuva tyhjästä asunnosta.

3. Asuntoon tutustuminen helppoa ja nopeaa

3D-visualisoinnit ja virtuaalistailaukset tekevät asuntoon tutustumisesta vaivatonta. Asiakas voi tutustua netissä asuntoon kotisohvaltaan mihin kellon aikaan tahansa ja kuinka pitkän matkan päästä tahansa.Kiinnostuksen herääminen tapahtuu jo ennen asuntonäyttöä, joten näyttävillä kuvilla asuntojen vertailtavuus helpottuu. Voidaan myös välttää turhia käyntejä asuntokohteissa.

4. Inspiraatiota sisustukseen

Parhaimmillaan 3D-visualisoinnit ja virtuaalistailaukset luovat asiakkaalle arvoa sisustusinspiraation muodossa asunnon oston jälkeen. On yleistä, että asunnonostaja lopulta tiedustelee rakennusliikkeen tai kiinteistönvälittäjän kautta meiltä, minkä merkkien tuotteita sisustuksessa on käytetty. On hienoa, että asukas voi hyötyä myös asuntoa varten tehdystä sisustussuunnitelmasta!


Markkinointiratkaisujemme avulla kohteesi menestyy paremmin. Sinä säästät aikaa, vaivaa ja etenkin euroja, kun kauppa käy nopeampaa.

Haluatko kuulla lisää, mitä voimme tarjota?